torsdag 19 december 2013

Lek med Gesso

Här är mitt första riktigt alvarliga försök till att använda mig av Gesso. Har lekt lite med det tidigare men använt det mest som jag skulle använda akrylfärg eller lim. På den här album framsidan har jag försökt skapat textur med hjälp av gesson och masker (stjärnorna). Det var väldigt roligt och hag tycker att det blev rätt läckert.
Sen upptäckte jag hur svårt det var att fota skapelsen :) Inte lika kul.
Den här ska få vara med i K-designs december utmaning. Jag har aldrig varit med på en utmaning på deras blog men dök på den här när jag googlade efter december utmaningar och gillade skissen :) Det var den här skissen man skulle skapa efter...

...och här är mitt alster..



1 kommentar:

  1. Supersnyggt! Härligt foto, som passar perfekt till stilen du använt dej av här!

    SvaraRadera