torsdag 10 oktober 2013

Halloween krans

Jag hade en vit spetskrans hemma som jag köpt på loppis nån gång för länge sen. Tror det är en vanlig halkrans någon har klätt med spets. Verkat ha funnits något fastlimmat på den också eftersom det är limrester här och där. Bestämde mig för att altra den till EST part 4. Jag inspirerades faktiskt av mitt egna tidigare halloween alster, en hatt. :D
Jag målade över allting med en blandning av svart, lila, orange och glitter. Sen sydde jag ett spindelnät med svart garn och dekorerade med figurer, massvis av olika blommor och band av blommigt papper. Den är väldigt glittrig också men det syns dåligt på bild. Trådarna som är på är från limpistolen. Det var först ett misstag men tyckte det blev så läckert att jag gjorde massor av trådar med flit.
Pojkarna här hemma uppskattade verkligen kransen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar