torsdag 10 oktober 2013

Älvträd

Här kommer då mitt fjärde bidrag till The European Scrap Turnament :) Jag har alltid velat göra ett litet sagoträd och nu när kriterierna handlade om blommor slog jag slag i det. Minst tre sorters pappersblommor och minst ett mösntrat blommigt papper skulle finnas med.
Jag har en del making of bilder. Det tog nästan en hel vecka att göra trädet eftersom det var så många lager i mellan som skulle torka.
Botten är en canvastavla och det är en pringles burk i mitten och eftersom taket går att lyfta på så blir det en liten hemlig gömma mitt i trädet :) Ska inhandla ett batteri drivet ljus och sätta där. Tror det blir mysigt.
Jag missade att ta bild när det var uppbyggt av bara tidningspapper men här är iallafall hur det ser ut efter en hel bunt hushållspapper och torrservetter. Jag har även börjat måla. Jag körde på med en massa olika bruna och gröna nyanser och avslutade med torrborstning
 Detaljerna är gjorda av en lufttorkande lera som sen också fick brunt på sig



Och till sist slutresultatet :) Blev väldigt nöjd den här gången.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar