måndag 2 mars 2015

Art Journaling

Jag har äntligen fått min moleskine journal! Det är en journal med extra tjocka sidor så att jag kan använda olika medium såsom akryl, gesso, vattenfärger och så vidare.
Jag har länge varit inspirerad av Vicky Papaioannou och tänkt att en sån journal skulle jag vilja göra med alla olika citat och ordspråk jag har samlat på mig. Jag hade också tänkt att min art journal skulle vara ett ställe där jag kunde testa olika tekniker, medium och material.

Sen jag fick den (för drygt en vecka sen) så har jag arbetat i den nästan varje kväll, det är så kul!

Hitills har jag gjord färdigt fem stycken uppslag. Jag började min resa med att rita av min nya fina kaffe/te mugg som jag fick i födelsedagspresent.

~~

I have finally got my Moleskine Journal! It is a journal with extra thick pages so that I can use different media such as acrylic, gesso, watercolors and so on.
I have long been inspired by Vicky Papaioannou and thought that one of those journals I would like to do with all the various quotes and sayings I have collected. I also thought that my art journal would be a place where I could test different techniques, media and materials.

Since I got it (just over a week ago), I've worked in nearly every night, it's so fun!

So far, I have made five spreads. I started my journey with drawing my new lovley coffee / tea mug that I got for my birthday.
Den här är inspirerad utifrån BoBunnys serie Our lil' monster.
~~
This one is inspired by  BoBunnys collection Our lil' monster




Jag gör all min skuggning med faber castells PITT artist pens och Tim Holtz distress inks.
~~
I make all my shading with Faber Castell PITT artist pens and Tim Holtz distress inks.

2 kommentarer: