söndag 12 januari 2014

Ljuslykta

Här är då det tredje bidraget till YouDo's utmaningar. Den här hette "Winter lights" och till den valde jag att göra en ljuslykta. Den är uppbyggd av kartong och chipboard (det kan man se på den nedersta bilden under glaslyktan där jag glömde bort att dekorera :D ).
Jag klädde den i Fancy Pants pappers serie HotChocolate. De papperna har en vit bas vilket jag inte upptäckte föränn jag skurit till mina bitar och skulle börja vika dem. Mycket sprack där det inte skulle spricka :) Efter många om och men fick jag iallafall ihop den. Ville så gärna ha just de papperna och hade bestämt mig för att använda dem. Lycktan tog dock ett flertal timmar att göra.
Klädde tre värmeljus och gjorde en liten matchbox också som ryms alldeles utmärkt i den lilla dörren i lyktan.
 Baksidan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar