måndag 15 april 2013

Flower

 Jag testade göra en egen modeling paste. Det är typ en tjockare färg så att när man använder den blir det struktur på papperet.
På den här sidan la jag en stencil på cardstock och strök över pasten. Det blev jätteläckert!
Sedan kladdade jag på med akryler och gesso och testade också att använda mig av klistermärken för att göra blommönsterna. De upphöjda mösntret försökte jag förstärka genom att använda mina favoritpennor, akvarellpennor. Till sist så använde jag men ljusblåmist som jag blandat ihop.
Så här i efterhand tycker jag nog att jag kunnat skippa misten men men. Det här är ju en art journal som är till för att testas i.
Det känns inte riktigt som om sidan är klar men jag kan inte komma på vad mer jag ska tillägga . . . .får se om det poppar upp någon kul ide i framtiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar